Avrupa Birliği Sinema Politikalarının Türk Sinemasına Etkileri
Liste Fiyatı :
195,00TL
İndirimli Fiyat :
175,50TL
Kazancınız :
19,50TL
Taksitli fiyat :
9 x 21,45TL
Havale/EFT ile :
171,99TL
9786059663366
1394541
https://www.teklifkitap.com/avrupa-birligi-sinema-politikalarinin-turk-sinemasina-etkileri
Avrupa Birliği Sinema Politikalarının Türk Sinemasına Etkileri
175.50
ABD kültürünün egemen felsefesinde Batı aklı Avrupa geleneği ile, imgelerin titrek ışığında sanatın ortak dilini bulmaya çalışıyoruz." "Birbirimizi yansıtan, tantmlayan, belirleyen ve böylece yeniden bir iiyküsel devinimin içindeki sinemanın illüzyonist tavrında yine kendimiziz!
- Aydan Tuncayengin
Eurimages Türkiye Temsilcisi Mehmet Demirhan: Türkiye'deki en önemli sorunlardan bir tanesi, yapımlara ilişkin finansman kaynaklarının çok kısıtlı olması. Ne mutlu ki son zamanlarda büyük başarılara imza atan filmlerin hepsinde de bir şekilde Bakanlık ya da Eurimages desteği var. Bu da bir şeylerin düzgün yapıldığı anlamına geliyor.
Yapımcı/Yönetmen Semih Kaplanoğlu: Her projeye Eurimages'dan destek alacaksınız diye bir şey yok. Bazen kabul etmiyorlar, bazen çok büyük bir rekabet oluyor, büyük yönetmenler katılıyor, çok fazla proje geliyor ve sizin projeniz belli bir oranda sizden daha iyiler olduğu için tercih edilmeyebiliyor. O zaman o projeden vazgeçmek gibi bir şansınız olmamalı... Yani, o projeyi yapmak istiyorsanız her koşulda ve şartta yapmanız gerekiyor, kabul edilmedi diye vazgeçemezsiniz. Benim perspektifim böyle.
Yönetmen Ümit Chıal: Öyle bir Avrupa kimliği empozesi yok, bizim burada yapılan filmler üzerine kimse ideolojik şeyler kurmuyor. Batılı daha buradan kopuk bir şey empoze etmiyor sonuçta, olanı yansıtıyor.
Yapinıcı/ Yönetmen Yeşim Ustaoğlu: Eurimages, bütününde Avrupa kimliğinin veya endüstrisinin ayakta kalmasını sağlamaya çalışır öbür yandan da diğer ülkelerle kültürel bir alışveriş sağlamış olur. Türkiye'de hölö çok zayıf ve problemlidir. Türk sineması çok dağınık bir sektör, bütün meslek kuruluşlarıyla, bütün bu algıyla ve çabuk para kazanma zihniyetiyle, çok da kurumsallaşmış bir yapı yok.
Yapımcı Yamaç Okur: AB tarafından baktığınız zaman filmler fonlarla yapılıyor, Türkiye'de öyküler, yaratıcılık var ama destek mekanizmaları yok, bu yüzden de Eurimages gibi bir kurum çok önemli hâle geliyor ama Eurimages'a giderken de Eurimages'ın regulasyonları Türk sinemasıyla olan regulasyonlar değil, Avrupa sinemasına göre...
- Açıklama
- ABD kültürünün egemen felsefesinde Batı aklı Avrupa geleneği ile, imgelerin titrek ışığında sanatın ortak dilini bulmaya çalışıyoruz." "Birbirimizi yansıtan, tantmlayan, belirleyen ve böylece yeniden bir iiyküsel devinimin içindeki sinemanın illüzyonist tavrında yine kendimiziz! - Aydan Tuncayengin Eurimages Türkiye Temsilcisi Mehmet Demirhan: Türkiye'deki en önemli sorunlardan bir tanesi, yapımlara ilişkin finansman kaynaklarının çok kısıtlı olması. Ne mutlu ki son zamanlarda büyük başarılara imza atan filmlerin hepsinde de bir şekilde Bakanlık ya da Eurimages desteği var. Bu da bir şeylerin düzgün yapıldığı anlamına geliyor. Yapımcı/Yönetmen Semih Kaplanoğlu: Her projeye Eurimages'dan destek alacaksınız diye bir şey yok. Bazen kabul etmiyorlar, bazen çok büyük bir rekabet oluyor, büyük yönetmenler katılıyor, çok fazla proje geliyor ve sizin projeniz belli bir oranda sizden daha iyiler olduğu için tercih edilmeyebiliyor. O zaman o projeden vazgeçmek gibi bir şansınız olmamalı... Yani, o projeyi yapmak istiyorsanız her koşulda ve şartta yapmanız gerekiyor, kabul edilmedi diye vazgeçemezsiniz. Benim perspektifim böyle. Yönetmen Ümit Chıal: Öyle bir Avrupa kimliği empozesi yok, bizim burada yapılan filmler üzerine kimse ideolojik şeyler kurmuyor. Batılı daha buradan kopuk bir şey empoze etmiyor sonuçta, olanı yansıtıyor. Yapinıcı/ Yönetmen Yeşim Ustaoğlu: Eurimages, bütününde Avrupa kimliğinin veya endüstrisinin ayakta kalmasını sağlamaya çalışır öbür yandan da diğer ülkelerle kültürel bir alışveriş sağlamış olur. Türkiye'de hölö çok zayıf ve problemlidir. Türk sineması çok dağınık bir sektör, bütün meslek kuruluşlarıyla, bütün bu algıyla ve çabuk para kazanma zihniyetiyle, çok da kurumsallaşmış bir yapı yok. Yapımcı Yamaç Okur: AB tarafından baktığınız zaman filmler fonlarla yapılıyor, Türkiye'de öyküler, yaratıcılık var ama destek mekanizmaları yok, bu yüzden de Eurimages gibi bir kurum çok önemli hâle geliyor ama Eurimages'a giderken de Eurimages'ın regulasyonları Türk sinemasıyla olan regulasyonlar değil, Avrupa sinemasına göre...Stok Kodu:9786059663366Boyut:160-240-0Sayfa Sayısı:230Baskı:1Basım Tarihi:2016-09-20Kapak Türü:KartonKağıt Türü:1.HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim175,50175,50291,26182,52362,01186,03631,59189,54921,45193,05Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim175,50175,50291,26182,52362,01186,03631,59189,54921,45193,05Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim175,50175,50291,26182,52362,01186,03631,59189,54921,45193,05Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim175,50175,50291,26182,52362,01186,03631,59189,54921,45193,05Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim175,50175,50291,26182,52362,01186,03631,59189,54921,45193,05World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim175,50175,50291,26182,52362,01186,03631,59189,54921,45193,05Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim175,50175,50291,26182,52362,01186,03631,59189,54921,45193,05
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.