Doğa ve Yaşam;1933 Chicago Dersleri
Liste Fiyatı :
100,00TL
İndirimli Fiyat :
74,30TL
Kazancınız :
25,70TL
Taksitli fiyat :
9 x 9,08TL
Havale/EFT ile :
72,44TL
9786050209365
1387012

https://www.teklifkitap.com/doga-ve-yasam-1933-chicago-dersleri
Doğa ve Yaşam;1933 Chicago Dersleri
74.30
Alfred North Whitehead'in 1933'te Chicago'da verdiği iki konferanstan oluşan bu eser, doğadaki değişimler ve süreklilikler arasındaki ilişkiselliği ve bütünsel bir yaşam mefhumunun temellerini konu alıyor. Birinci konferansta Whitehead, doğayı, ortodoks öğretiler dediği klasik mekân anlayışları dışındaki bir düşünce sahnesinde yeniden düşünmenin olanaklarını araştırıyor. Klasik mekân anlayışlarının ve genel olarak atomcu öğretinin boş mekân ile onu dolduran madde zerreleri arasında kurduğu bağlantının zayıflığını sergiledikten sonra, faaliyet ve süreç eksenlerine oturan bir doğa mefhumu geliştiriyor. Bu yeniden düşünme, doğayı bir süreç olarak kavrama girişiminde duyu-algısını temel hareket noktası olarak alıyor ve modern ontolojinin bazı ana dayanaklarına itiraz ediyor.
Bu eleştiri ve argümanlarla bağlantılı olarak ikinci konferansta ilişkisel bir yaşam mefhumu geliştiren Whitehead'e göre doğa ve yaşam, modern felsefenin başlangıcından beri bir bölünme içine sokulmuştur. Özne, kendini, bedeninden ve maddi doğadan bağımsız bir varlıkmışçasına kurmuştur. Bedeni yok sayan felsefi geleneğin ruhsuzlaştırdığı dünya, süreç ve faaliyet olarak kavranmalıdır. İşte yaşam, ancak o zaman, içerisinde dinamik bir evren ilkesi şeklinde işleyen karşılıklı bağlantılar ve bir dayanışma bloğu olarak anlaşılabilir.
- Açıklama
- Alfred North Whitehead'in 1933'te Chicago'da verdiği iki konferanstan oluşan bu eser, doğadaki değişimler ve süreklilikler arasındaki ilişkiselliği ve bütünsel bir yaşam mefhumunun temellerini konu alıyor. Birinci konferansta Whitehead, doğayı, ortodoks öğretiler dediği klasik mekân anlayışları dışındaki bir düşünce sahnesinde yeniden düşünmenin olanaklarını araştırıyor. Klasik mekân anlayışlarının ve genel olarak atomcu öğretinin boş mekân ile onu dolduran madde zerreleri arasında kurduğu bağlantının zayıflığını sergiledikten sonra, faaliyet ve süreç eksenlerine oturan bir doğa mefhumu geliştiriyor. Bu yeniden düşünme, doğayı bir süreç olarak kavrama girişiminde duyu-algısını temel hareket noktası olarak alıyor ve modern ontolojinin bazı ana dayanaklarına itiraz ediyor. Bu eleştiri ve argümanlarla bağlantılı olarak ikinci konferansta ilişkisel bir yaşam mefhumu geliştiren Whitehead'e göre doğa ve yaşam, modern felsefenin başlangıcından beri bir bölünme içine sokulmuştur. Özne, kendini, bedeninden ve maddi doğadan bağımsız bir varlıkmışçasına kurmuştur. Bedeni yok sayan felsefi geleneğin ruhsuzlaştırdığı dünya, süreç ve faaliyet olarak kavranmalıdır. İşte yaşam, ancak o zaman, içerisinde dinamik bir evren ilkesi şeklinde işleyen karşılıklı bağlantılar ve bir dayanışma bloğu olarak anlaşılabilir.Stok Kodu:9786050209365Boyut:135-210-Sayfa Sayısı:64Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2023-01-23Kapak Türü:KartonKağıt Türü:Kitap KağıdıDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim74,3074,30238,6477,27326,2578,76613,3780,2499,0881,73Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim74,3074,30238,6477,27326,2578,76613,3780,2499,0881,73Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim74,3074,30238,6477,27326,2578,76613,3780,2499,0881,73Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim74,3074,30238,6477,27326,2578,76613,3780,2499,0881,73Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim74,3074,30238,6477,27326,2578,76613,3780,2499,0881,73World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim74,3074,30238,6477,27326,2578,76613,3780,2499,0881,73Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim74,3074,30238,6477,27326,2578,76613,3780,2499,0881,73
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.