Gayetü'l Beyan Fi Hakikatil İnsan Yahud İlm i Ahval i Ruh
Liste Fiyatı :
85,00TL
İndirimli Fiyat :
63,75TL
Kazancınız :
21,25TL
Taksitli fiyat :
9 x 7,79TL
Havale/EFT ile :
62,48TL
9786055022969
1322451
https://www.teklifkitap.com/gayetul-beyan-fi-hakikatil-insan-yahud-ilm-i-ahval-i-ruh
Gayetü'l Beyan Fi Hakikatil İnsan Yahud İlm i Ahval i Ruh
63.75
Hikemî ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Nâtık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkâr olunamaz. Görünüşler âlemine olan inancın, zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal dahilindedir, lâkin hiçbir vakit nâtık nefsin varlığını tasdik etmemek mümkün değildir.
İmdi insan ruhu, vücut binasının ortadan kaldırılamayacak bir esasıdır ve bununla beraber bilgi hakikatinin başlangıç noktasıdır. Düşünüyorum, öyleyse varım. Yukarıda beyan olunduğu üzere bilinç, nâtık nefsin varlığını ve özelliklerini tasdik eden manevi duyum veyahut içebakış demektir. Bilinç tasdiklerinden doğan kesinlik mutlaktır. Fransız fîlozofİanndan Descartes demiştir ki, bilmek başka ve bildiğini bilmek başkadır. Bu söze şunu da ilave edebiliriz ki, duymak başka ve duyduğunu bilmek başkadır; istemek başka, istediğini bilmek başkadır. İşte bu bilinç bilgisi, kesinlik ifade eden bilgidir. Eğer bilince ilişkin bilgiler kesinlik taşıyor olmasa, nâtık nefsimiz daima vehim ve hayal pençesinde perişan olur.
- Açıklama
- Hikemî ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Nâtık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkâr olunamaz. Görünüşler âlemine olan inancın, zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal dahilindedir, lâkin hiçbir vakit nâtık nefsin varlığını tasdik etmemek mümkün değildir. İmdi insan ruhu, vücut binasının ortadan kaldırılamayacak bir esasıdır ve bununla beraber bilgi hakikatinin başlangıç noktasıdır. Düşünüyorum, öyleyse varım. Yukarıda beyan olunduğu üzere bilinç, nâtık nefsin varlığını ve özelliklerini tasdik eden manevi duyum veyahut içebakış demektir. Bilinç tasdiklerinden doğan kesinlik mutlaktır. Fransız fîlozofİanndan Descartes demiştir ki, bilmek başka ve bildiğini bilmek başkadır. Bu söze şunu da ilave edebiliriz ki, duymak başka ve duyduğunu bilmek başkadır; istemek başka, istediğini bilmek başkadır. İşte bu bilinç bilgisi, kesinlik ifade eden bilgidir. Eğer bilince ilişkin bilgiler kesinlik taşıyor olmasa, nâtık nefsimiz daima vehim ve hayal pençesinde perişan olur.Stok Kodu:9786055022969Boyut:140-220-0Sayfa Sayısı:84Basım Yeri:KonyaBaskı:1Basım Tarihi:2015-09-01Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim63,7563,75233,1566,30322,5367,58611,4868,8597,7970,13Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim63,7563,75233,1566,30322,5367,58611,4868,8597,7970,13Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim63,7563,75233,1566,30322,5367,58611,4868,8597,7970,13Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim63,7563,75233,1566,30322,5367,58611,4868,8597,7970,13Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim63,7563,75233,1566,30322,5367,58611,4868,8597,7970,13World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim63,7563,75233,1566,30322,5367,58611,4868,8597,7970,13Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim63,7563,75233,1566,30322,5367,58611,4868,8597,7970,13
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.