İlk Bilgi; Bediüzzaman ve Nietzsche'ye Mukayeseli Bir Yaklaşım DenemesiBediüzzaman ve Nietzsche'ye Mukayeseli Bir Yaklaşım Denemesi
Liste Fiyatı :
10,00TL
İndirimli Fiyat :
5,00TL
Kazancınız :
5,00TL
Havale/EFT ile :
4,90TL
9786055304409
1375225
https://www.teklifkitap.com/ilk-bilgi-bediuzzaman-ve-nietzscheye-mukayeseli-bir-yaklasim-denemesi
İlk Bilgi; Bediüzzaman ve Nietzsche'ye Mukayeseli Bir Yaklaşım Denemesi Bediüzzaman ve Nietzsche'ye Mukayeseli Bir Yaklaşım Denemesi
5.00
Nietzsche'ye göre gelmekte olan tehlike nihilizmdir. Yani "hiç"çiliktir; bütün değerlerin değerlerini kaybetmesi; anlamın pul pul dökülüp anlamsızlığın hâkim olması halidir.
Bediüzzaman'a göre ise kapıdaki tehlike inançsızlık cereyanıdır. Bu cereyan Nietzsche'nin kaygılarını da kapsar niteliktedir. Ona göre gelecekteki yüzyılın en büyük mücadelesi "iman" mücadelesi olacaktır.
İman mücadelesinde Bediüzzaman "varlık"ın ötesinde bir yaratıcı görür. Ve onu "Sâni'i Zülcelâl" diye niteler. Yani ululuk sahibi sanatkâr... Çünkü her varlık Yaratıcısının eşsiz sanatının bir göstergesi mahiyetindedir.
Nietzsche için ise "yaratılma" yok "oluş" vardır. Oluş; olma, olagelme, nedenden niçin den vareste bir izah tarzı.
Nietzsche'nin idealindeki insanlık hali: "Üst insan" iken diğerinin ise kâmil insandır.
Bediüzzaman'a göre yapılacak işlerde müminleri motife eden etken "ahiret inancı" iken, Nietzsche "hakikatin öbür dünyada değil bu dünyada olduğu" gerekçesi ile ahireti reddeder. "Oluş" ne zamana kadar sorusunu ise cevaplamaz. Sadece "ebedi dönüş" der.
Ebedi dönüş "üst insan"ın kabullenmişlik halidir. O geçirdiği bir içsel evre ile "oluş" da ki anlamsızlığı ve sürekliliği sorgulayamaz hale gelir. Olanları sadece kabul eder, o kadar. İşte bu tam anlamıyla kaderine boyun bükme, teslim olma halidir.
- Açıklama
- Nietzsche'ye göre gelmekte olan tehlike nihilizmdir. Yani "hiç"çiliktir; bütün değerlerin değerlerini kaybetmesi; anlamın pul pul dökülüp anlamsızlığın hâkim olması halidir. Bediüzzaman'a göre ise kapıdaki tehlike inançsızlık cereyanıdır. Bu cereyan Nietzsche'nin kaygılarını da kapsar niteliktedir. Ona göre gelecekteki yüzyılın en büyük mücadelesi "iman" mücadelesi olacaktır. İman mücadelesinde Bediüzzaman "varlık"ın ötesinde bir yaratıcı görür. Ve onu "Sâni'i Zülcelâl" diye niteler. Yani ululuk sahibi sanatkâr... Çünkü her varlık Yaratıcısının eşsiz sanatının bir göstergesi mahiyetindedir. Nietzsche için ise "yaratılma" yok "oluş" vardır. Oluş; olma, olagelme, nedenden niçin den vareste bir izah tarzı. Nietzsche'nin idealindeki insanlık hali: "Üst insan" iken diğerinin ise kâmil insandır. Bediüzzaman'a göre yapılacak işlerde müminleri motife eden etken "ahiret inancı" iken, Nietzsche "hakikatin öbür dünyada değil bu dünyada olduğu" gerekçesi ile ahireti reddeder. "Oluş" ne zamana kadar sorusunu ise cevaplamaz. Sadece "ebedi dönüş" der. Ebedi dönüş "üst insan"ın kabullenmişlik halidir. O geçirdiği bir içsel evre ile "oluş" da ki anlamsızlığı ve sürekliliği sorgulayamaz hale gelir. Olanları sadece kabul eder, o kadar. İşte bu tam anlamıyla kaderine boyun bükme, teslim olma halidir.Stok Kodu:9786055304409Boyut:145-215-0Sayfa Sayısı:176Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2013-01-01Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim5,005,0022,605,2031,775,3060,905,4090,615,50Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim5,005,0022,605,2031,775,3060,905,4090,615,50Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim5,005,0022,605,2031,775,3060,905,4090,615,50Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim5,005,0022,605,2031,775,3060,905,4090,615,50Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim5,005,0022,605,2031,775,3060,905,4090,615,50World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim5,005,0022,605,2031,775,3060,905,4090,615,50Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim5,005,0022,605,2031,775,3060,905,4090,615,50
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.