Tanzimat, İstibdat ve Meşrutiyet Tiyatrosunda;Mardiros Minakyan -Türk Devlet Tiyatrosu Darülbedayi
Liste Fiyatı :
350,00TL
İndirimli Fiyat :
262,50TL
Kazancınız :
87,50TL
Taksitli fiyat :
9 x 32,08TL
Havale/EFT ile :
257,25TL
9786257392235
1401814
https://www.teklifkitap.com/tanzimat-istibdat-ve-mesrutiyet-tiyatrosunda-mardiros-minakyan-turk-devlet-tiyatrosu-darulbedayi
Tanzimat, İstibdat ve Meşrutiyet Tiyatrosunda;Mardiros Minakyan -Türk Devlet Tiyatrosu Darülbedayi
262.50
TANZİMAT, İSTİBDAT VE MEŞRUTİYET TİYATROSUNDA MARDİROS MINAKYAN -TÜRK DEVLET TİYATROSU DARÜLBEDAYİ-
Osmanlı ve Türkiye Ermeni tiyatro tarihi üzerine çalışmalarıyla bildiğimiz Nesim Ovadya İzrail, Tanzimat, İstibdat
ve Meşrutiyet Tiyatrosunda “Mardiros Mınakyan” -Türk Devlet Tiyatrosu Darülbedayiisimli yeni kitabıyla okurla
buluşuyor.
İzrail, kitabında ünlü oyuncu ve yönetmen Mardiros Mınakyan'ı kendine kılavuz alarak Osmanlı tiyatrosundan
Cumhuriyet dönemine kadar geçen süreyi ele alıyor. Osmanlı'da Batılı tarzdasahnelenme biçiminin izleri 1858'e
dayanmaktaydı. Bu tarihlerde ünlü Ermeni oyuncu Mardiros Mınakyan da sahnede yer alıyor ve tiyatroya getirdiği
yenikliklerle bu sanatın gelişmesinde büyük rol üstleniyordu. Fakat Osmanlı tiyatrosunun tarih yazımında,
Mınakyan'ın katkıları, Türk tiyatrosu tarihi lehine gizlenmiş ve göz ardı edilmişti. Ermeni yönetmen ve oyuncularla,
Ermenice harfli Türkçe piyes metinleriyle Türkçe oynayan Mınakyan'ın kumpanyası için Osmanlı Ermeni tiyatrosu
sınıflandırması yapılabilir.
Mardiros Mınakyan hakkında ortalıkta çok miktarda yüzeysel bilgi ve yazılar olmasına rağmen, değeri yeterince
anlaşılamamış ve hak ettiği yere oturtulamamıştı. Kitap tam da bu hassasiyetle kaleme alınmıştır. Osmanlı'da tiyatro
Mınakyan'la yaşıttır. Dolayısıyla Mınakyan'ın yaşamı bir bakıma Cumhuriyet öncesi Osmanlı tiyatrosunun ve aynı
zamanda Osmanlı Ermeni tiyatrosunun da tarihidir. Bu kitapta Mınakyan'dan yola çıkılarak milli bir Türk tiyatrosunun
yaratılmasının izlerine odaklanılmıştır. Aynı zamanda bu incelemede II. Abdülhamit'in sansür ve baskı döneminin
sahne üzerindeki izleri de sürülmektedir. Tüm bunlar ışığında İzrail, çalışmasını “Türk Tiyatrosu” olarak adlandırılan
tiyatro geçmişimizin muhtevasının, gerçekte “Türkiye'nin Türkleştirilen çok kültürlü tiyatral mirası”ndan başka bir
şey olmadığ ını ortaya koyarak Cumhuriyet dönemi tiyatro tarihçilerinin, tiyatro tarihini “yerlileştirme” çabalarına
karşı, “yerli” statüsüne geçmeden
önceki “gavur” tiyatrosu dönemini de tiyatronun soy kütüğüne dahil ederek politik ve sosyal değerlendirmelerle
kaleme aldı.
- Açıklama
- TANZİMAT, İSTİBDAT VE MEŞRUTİYET TİYATROSUNDA MARDİROS MINAKYAN -TÜRK DEVLET TİYATROSU DARÜLBEDAYİ- Osmanlı ve Türkiye Ermeni tiyatro tarihi üzerine çalışmalarıyla bildiğimiz Nesim Ovadya İzrail, Tanzimat, İstibdat ve Meşrutiyet Tiyatrosunda “Mardiros Mınakyan” -Türk Devlet Tiyatrosu Darülbedayiisimli yeni kitabıyla okurla buluşuyor. İzrail, kitabında ünlü oyuncu ve yönetmen Mardiros Mınakyan'ı kendine kılavuz alarak Osmanlı tiyatrosundan Cumhuriyet dönemine kadar geçen süreyi ele alıyor. Osmanlı'da Batılı tarzdasahnelenme biçiminin izleri 1858'e dayanmaktaydı. Bu tarihlerde ünlü Ermeni oyuncu Mardiros Mınakyan da sahnede yer alıyor ve tiyatroya getirdiği yenikliklerle bu sanatın gelişmesinde büyük rol üstleniyordu. Fakat Osmanlı tiyatrosunun tarih yazımında, Mınakyan'ın katkıları, Türk tiyatrosu tarihi lehine gizlenmiş ve göz ardı edilmişti. Ermeni yönetmen ve oyuncularla, Ermenice harfli Türkçe piyes metinleriyle Türkçe oynayan Mınakyan'ın kumpanyası için Osmanlı Ermeni tiyatrosu sınıflandırması yapılabilir. Mardiros Mınakyan hakkında ortalıkta çok miktarda yüzeysel bilgi ve yazılar olmasına rağmen, değeri yeterince anlaşılamamış ve hak ettiği yere oturtulamamıştı. Kitap tam da bu hassasiyetle kaleme alınmıştır. Osmanlı'da tiyatro Mınakyan'la yaşıttır. Dolayısıyla Mınakyan'ın yaşamı bir bakıma Cumhuriyet öncesi Osmanlı tiyatrosunun ve aynı zamanda Osmanlı Ermeni tiyatrosunun da tarihidir. Bu kitapta Mınakyan'dan yola çıkılarak milli bir Türk tiyatrosunun yaratılmasının izlerine odaklanılmıştır. Aynı zamanda bu incelemede II. Abdülhamit'in sansür ve baskı döneminin sahne üzerindeki izleri de sürülmektedir. Tüm bunlar ışığında İzrail, çalışmasını “Türk Tiyatrosu” olarak adlandırılan tiyatro geçmişimizin muhtevasının, gerçekte “Türkiye'nin Türkleştirilen çok kültürlü tiyatral mirası”ndan başka bir şey olmadığ ını ortaya koyarak Cumhuriyet dönemi tiyatro tarihçilerinin, tiyatro tarihini “yerlileştirme” çabalarına karşı, “yerli” statüsüne geçmeden önceki “gavur” tiyatrosu dönemini de tiyatronun soy kütüğüne dahil ederek politik ve sosyal değerlendirmelerle kaleme aldı.Stok Kodu:9786257392235Boyut:150-210-Sayfa Sayısı:440Baskı:1Basım Tarihi:2023-08-18Kapak Türü:KartonKağıt Türü:Kitap KağıdıDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.